vrijdag 26 november 2010

Blij met delicious. Workshop steampunk jewelry here I come

Pas iets leuks ontdekt. Iets waarvan ik niet wist dat het bestond. Het lezen van een boek bracht me op het spoor. STEAMPUNK! Steampunk is een subgenre van sf en heeft als hoofdthema stoomtijdperktechnologie uit het Victoriaanse tijdperk gemixt met futuristische elementen. Luchtschepen, automatons, tijdmachines en andere technische apparaten bevolken de verhalen. Geweldig om te lezen. Schrijvers vooral in de VS en er is nauwelijks iets in het Nederlands vertaald. Het leuke is dat er een hele subcultuur aan dit genre hangt met kleding, sieraden, kunst, muziek en zelfs een jaarlijkse World Steampunk Fair.

Kijk maar eens op http://steampunk.startpagina.nl/ en laat je verrassen

Een voorbeeld van Steampunk sieraden


Bij het zien van de waanzinnige sieraden (meteen een cadeautje voor 5 december uitgezocht)en kunstwerken kreeg ik acuut creatieve kriebels. Inmiddels bij de kringloop de nodige wekkers, oude horloges etc. ingekocht met als doel ze te slopen voor hun inhoud aan radertjes en knopjes. Inspiratie genoeg maar hoe daar echt mee aan de slag te gaan?

23 dingen helpen in dit geval het nuttige met het aangename te verenigen. Via Delicious maar eens gezocht naar mensen die ook geïnteresseerd zijn in steampunk. En hoera.....
daar stond naast alle andere interessante informatie ook een link naar een stap voor stap handleiding hoe je zelf je steampunk sieraden kunt maken. Zelfs adressen waar je onderdelen kunt bestellen.

Handig dus Delicious voor thuis en natuurlijk ook op het werk

4 opmerkingen:

  1. Hoi Urban Hippie. Ik had nog nooit van Steampunk gehoord, maar wat is het leuk!!!!!
    Heb heerlijk rond gekeken en het kriebelt in de vingers. Dank je wel voor deze tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is een absolute aanrader uit het Steampunk-genre?
    En zie je voor delicious nog mogelijkheden in de bieb?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Stekelroosje, ik kan me je opwinding voorstellen. Misschien moeten we eens overwegen om voor de collega's een workshop te organiseren. Trouwens ook leuk voor de 100-talenten

    Hé Angelonmychest,
    Lastig om één echte aanrader te noemen. Veel steampunk verschijnt online
    kijk maar eens bij http://www.steampunktales.com/
    Als zoonlief mijn recensie-exemplaar, verhalenbundel met de titel Steampunke'd uitgelezen heeft (met besmetten moet je vroeg beginnen) mag je hem van me lenen (het boek, niet de zoon).

    Ik vond de bibliotheekpagina's van Delicious nog niet indrukwekkend. Maar er liggen wel mogelijkheden het leuke is toch dat je informatie kunt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En het toverwoord is toch vaak 'delen'. De enorme productiviteit van al die mensen op het web is gigantisch en je wereld wordt veel en veel groter....

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen