maandag 18 oktober 2010

Op ontdekkingsreis in de binnenlanden van de donkere kamer (oftewel ding 6)

Mijn fotoarchief thuis is niet op z'n best. Ik ben de eerste die dat zal toegeven. Een deel zit nog in inmiddels ouderwetse albums, een deel heeft het album niet gehaald en is zelfs nooit ingeplakt, een deel staat als dia te verstoffen in een grote doos op zolder en de laatste aanwinsten staan in mappen ondergebracht op de computer, waarin door allerlei raadselachtige voorvallen de systematiek soms ver te zoeken is. 

Is Flickr een antwoord op deze wanorde? Na de eerste verkennende stappen om de wereld van foto's te mogen betreden (al weer een account aanmaken, alweer een wachtwoord invoeren) krijg ik toegang tot het grootste fotoalbum van de wereld. En het moet gezegd worden er is veel te vinden. Na enige oefening met downloaden zelfs wat van mij.

Kijk maar eens bij de volgende zoekplaatjes:

http://flic.kr/p/8L6F1h


http://flic.kr/p/8L3Bcx

Het leuke van Flickr is dat je al je foto's niet alleen kunt opslaan maar ook met anderen kunt delen. Geweldig als je mooie foto's maakt en iedereen daarvan op de hoogte wil brengen. Zelf zal ik Flickr eerder gebruiken voor opslaan en archiveren van mijn foto's dan ze te delen met de wereld. Sommige dingen houd ik nou eenmaal liever privé (maar het kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van mijn foto's liggen).
Ik ga zeker verder met mijn ontdekkingsreis op dit gebied.



http://flic.kr/p/4vUdXF   Nog even een grapje: als je deze link volgt krijg je ons huisdier te zien


3 opmerkingen:

  1. Bij de eerste twee foto's verwacht ik dat elk moment Buzz Lightyear te voorschijn kan springen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dit zijn nog maar twee van mijn bakken met "rommeltjes" voor op mijn schatkastjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch niet echt een lieverdje, dat huisdier van jullie. De andere 2 foto's laten iets van jouw verzamelwoede zien, altijd bruikbaar in de wereld van schatkistjes. Ik kan mij voorstellen dat privé, privé is, moet je ook vooral zo houden. Maar je ontdekkingstocht op Flickr heeft je, zo te lezen, echt iets gebracht en dat is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen