zondag 3 oktober 2010

To RSS or not to RSS

Ding 4 en 5

Maak je leven eenvoudiger met RSS. Het klinkt zo mooi maar de werkelijkheid is weerbarstiger. Ten eerste zijn er nog steeds sites die niet de mogelijkheid hebben om ze met RSS te volgen zoals ons aller CPNB (dat je overigens wel met nieuwsbrieven bestookt). Ook NBD/Biblion een andere grote speler op boekterrein doet weliswaar wel aan Breaking News maar niet aan RSS. Zou dit te maken hebben met de branche? Wil het boekenvak niets te doen hebben met de digitale wereld? Of houden ze op deze manier de mensen nieuwsgierig?

Welke kleur wordt het deze keer...... of doen we ze allemaal?
Gelukkig zijn er andere sites je heel close kunt volgen, bijvoorbeeld Marktplaats. Helaas brengt me dat bij mijn tweede probleem. In ben dol op kringlopen en Marktplaats is zo ongeveer het Walhalla. Via RSS kan ik al mijn favorieten volgen maar probeer dan maar eens maat te houden. Ik weet een vrouw kan nooit genoeg schoenen hebben...... Als het nu alleen bij schoenen blijft is het nog niet zo erg. Alleen zijn er op Marktplaats nog zo ontzettend veel andere interessante koopjes te vinden.

Kortom ik verkeer met ding 4 en 5 in een dilemma. Voor de cursus gaan we voor RSS maar daarna is het misschien beter als ik Marktplaats van wat minder dichtbij blijf volgen.

2 opmerkingen:

  1. Leuke tekst om te lezen! Maar......je hebt ze toch allemaal al??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja "Imelda" over marktplaats kan ik niets zinnigs zeggen. Over RSS wel: filteren! Probeer er achter te komen welke abonnementen je neemt: datgene waarvan je zeker weet dat je ze gaat lezen. En da's nog niet zo makkelijk...

    BeantwoordenVerwijderen