donderdag 9 december 2010

De eindstreep (ding 23) en/of een nieuw begin.......

Alle 23 dingen......

Het einde van een spannende ontdekkingstocht. Het doel is gehaald, want alle 23 pleisterplaatsen zijn bezocht. De bij tijd en wijle barre reis, gelukkig waren er andere expeditiegenoten om op terug te vallen en hield de karavaanleiding goed in de gaten of er niemand achterbleef, heeft nieuwe inzichten opgeleverd en oude opgefrist. Onderweg heel veel mooie landschappen bewondert, genoten van zonsop- en ondergangen, gemopperd op het eten of over het weer en over het gebrek aan tijd om alles goed te bezichtigen, kortom een echte reis gemaakt.

Mijn persoonlijke favorieten lagen op het creatieve vlak. Online plaatjesbewerken, de mogelijkheden van Flickr maar ook het vorm geven aan een blog. Werken met kleuren, vormen, gekke plaatjes en teksten vind ik nou eenmaal gewoon leuk. Daarnaast een goed beeld gekregen van wat de (digitale) wereld op dit moment beweegt. Er over lezen is één ding maar het aan den lijve ondervinden, er mee experimenteren geeft je er ook een gevoel bij. En hoewel ik dol ben op boeken (erfelijk belast door beide ouders) kan ik de fun, de snelheid en de interactie binnen de digitale wereld erg waarderen. Ga ik in de toekomst met alle 23 dingen aan de slag? Nee. Maak ik keuzes? Ja. Net zoals ik Word anders gebruik dan mijn man of zoonlief kies ik voor mijn eigen dingen. Maar door mee te doen aan het traject van 23 dingen is mijn nieuwsgierigheid geprikkeld en zal ik ook de dingen blijven volgen die ik in de dagelijkse praktijk niet persé gebruik. En er zullen steeds nieuwe dingen zijn om te ontdekken dus een nieuw begin.......?

Toekomstige ontwikkelingen......ding 105


4 opmerkingen:

  1. Prachtige tekst. Schrijven kun jij ook heel goed.
    Creatief ben je zeker.
    Blijven bloggen zou ik zeggen en proficiat met de eindstreep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiephiephoera Hippie, de eindstreep gehaald! Je eindsprint was indrukwekkend en bovendien bleven de blogs leuk om te lezen. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig gefeliciteerd. Blijf bloggen, want de tekst is leuk en ik haal er weer wat leuke tips uit. (zoals de steampunk!) Graag meer van dat!!

    BeantwoordenVerwijderen