zondag 5 december 2010

Mobiel internet Steampunk Style (kijk even naar de schitterende verpakking (ding 17)


Schitterende verpakking in steampunk stijl

Mijn eigen telefoon is een krijgertje. Elke keer als zoonlief aan een nieuwe toe is schuift de oude door naar pa of ma. Ik loop dus diverse modellen achter. Maar dan ook echt achter.  Geen bluetooth, geen camera, geen downloadbare ringtones en ook geen mobiel internet dus geen apps. Gelukkig zijn er genoeg collega's en vrienden die wel zo ver zijn. En toegegeven het zijn leuke speeltjes. Eigenlijk is alles mogelijk. Er zijn zoveel apps dat elke zichzelf respecterende bezitter van i-phone of eender apparaat bijna omkomt in de keuzes. Hoeveel apps wil je hebben? Welke apps zijn onmisbaar? Uren gespreksstof voor op verjaardagen of tijdens de lunchpauze.

Keuzes, keuzes, keuzes......
Straks meer.... nu even soep koken. En daarna kwam het er niet meer van want toen kwamen de pakjes.

Intussen wel mijn fantasie op stoom laten komen (om in steampunk taal te blijven). Voor mij zou de nu volgende app geweldig zijn:

Zodra je een zoekterm in geeft via internet krijg je direct ook de informatie te zien die de bibliotheek daarover in huis heeft, hetzij een boek, een dvd, muziek. Je kunt meteen reserveren of je krijgt de informatie in fulltext, beeld of geluid.
Waar ik ook heel blij van zou worden is dat ik elke keer een seintje krijg als de bibliotheek er een nieuwe titel in mijn belangstellingsgebied bij heeft. Zo blijf ik moeiteloos op de hoogte.

2 opmerkingen:

  1. gewoon een mobiele site gebruiken
    http://www.mdotsites.net
    Enkel apps gebruiken voor nuttige dingen vb barcodelezer anders vind je tussen het bos de bomen niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je bedenkt dat ik m'n iPhone meer gebruik dan de iMac dan zegt dat wel genoeg. Ben nu de biebapp aan het testen en het is weer verbluffend. Elke bibliotheek in Nederland is op te vragen en je kunt meteen in de trein zien of een boek in de kast staat. Nu nog reserveren het programmaatje is een succes.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen