maandag 6 december 2010

Librarything, de verleidelijkste bibliotheek? (ding 18)


The Great A'tuin, the luggage, Rinzwind and DEATH
  Librarything is just my thing. Heb een aantal van mijn favorieten ondergebracht bij deze site en ga er zeker meer mee doen. Mijn hele collectieboeken zit er nu nog niet in maar dat is straks wel de uitdaging. En ik ben razend jaloers op de de mensen die in top 50 staan van de grootste verzamelingen (ik heb veel gelezen maar geen 45.000 banden). In elk geval staan een paar van mijn eigen favorieten hoog genoteerd bij andere Thingers. Terry Pratchett staat op de 3de plaats van meest voorkomende auteurs. In de top 10 van deze auteurs ben ik eigenlijk alleen met Shakespeare en Nora Roberts minder vertrouwd. Wel een mooie combi trouwens. Je kunt wel merken dat auteurs uit het Engelse taalgebied een grotere plaats innemen dan van zo'n klein gebied als Nederlands. Maar dat mag de pret niet drukken.

Er valt erg veel te ontdekken op Librarything. In de eerste plaats een hoop mensen met dezelfde voorkeuren in leesvoer, maar ook de besprekingen van boeken en de aanbevelingen van nog te lezen boeken. Er is toch weer een hele vracht boeken (en auteurs) die ik nog niet ken en die duidelijk de moeite waard zijn om te lezen. En extra leuk er wordt ook gehandeld in boeken! Toch eens kijken of ik op die manier wat titels van mijn verlanglijstje kan strepen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten